likepersonene til web

Trenger du noen å snakke med?

Vi har likepersoner som kan lytte til din historie, enten som pårørende eller selv rammet av diagnosene i vår forening. Våre frivillige likepersoner er ikke fagpersoner, men medmennesker som har MO og/eller er pårørende til familie med MO, og som bruker sine erfaringer med en diagnose eller livssituasjon til å hjelpe andre med å mestre sin situasjon. Det kan dreie seg om å komme gjennom en akutt krise eller løse et praktisk problem, eller å finne igjen egne ressurser, krefter og muligheter etter at livssituasjonen er endret. Arbeidet drives etter selvhjelpsprinsippet, altså mer som veiledning enn rådgivning – at konstruktive løsninger som passer hver enkelt bør være resultatet av samtalene, løsninger som den som trenger hjelp har vært hovedpersonen i prosessen med komme fram til.

Likepersonene kan man kontakte enten per telefon eller mail. Likepersonene har gjennomgått utdanning, vært igjennom intervjuer og blitt godkjent av Norsk MO-forening. De har taushetsplikt. Likepersonene er ikke en erstatning for det profesjonelle hjelpeapparatet, men erfaringseksperter som har tid til å snakke med nettopp deg.

Våre likepersoner heter Hilde Anette Heimark Pedersen (tlf 909 37 819), Lene Krogstad (tlf 911 18 147) og Heidi Vatne Braadland (tlf 979 51 793). Ta gjerne kontakt!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.