MHE-uke i uke 50 på Frambu!

MHE-uke i uke 50:

Anne Lene og Hilde Anette var i dag på planleggingsmøte på TRS kompetansesenter på Sunnaas sykehus. Vi som representanter for Norsk MHE-forening er sammen med representanter for TRS igang med å planlegge en MHE-uke i uke 50 i år.

• HVOR: MHE-uka skal foregå på Frambu senter for sjeldne diagnoser http://www.frambu.no
  • NÅR: Uke 50: mandag 7.12- onsdag 9.12.15 (evt torsdag 10.12)
  • FOR HVEM: Personer fra hele landet med MHE vil bli invitert til et læringskurs som vil foregå fra mandag rundt lunsjtider til onsdag ettermiddag. Det er ønske om at noen også blir til torsdag for kartlegging rundt MHE./MO. Dette kurset er for personer med MHE i alle aldre, og pårørende.
  • OVERNATTING: Frambu har familierom. Alle utgifter vil bli dekket.
  • IFT ARBEIDSGIVER/SKOLE: Dette er et kurs som kvalifiserer til at arbeidstakere har rett på sykmelding eller opplæringspenger . Frambu tilbyr barnehage og skole, slik at foresatte har anledning til å delta på kursene uten å måtte ha tilsyn til sine egne barn mens kurstimene pågår.
  • HVORFOR: Man får god mulighet til å lære mer om sykdommen av fagpersonell og av hverandre. MHE-uka gir en fin anledning til å bli kjent med andre med MHE og andre pårørende. Vi tenker at det kan være fint å dele erfaring angående det å leve med sykdommen, og å knytte vennskapsbånd for de som ønsker det. Det er tenkt at det skal være sosiale aktiviteter på ettermiddag/kveldstid, og det er positivt hvis flest mulig av deltakerne derfor velger å overnatte på Frambu, også de som bor i nærheten.
  • MER INFORMASJON: Til høsten kommer det mer informasjon med invitasjon, samt påmelding slik at detaljene kan planlegges. Vi håper flest mulig ønsker å delta på dette, og ber dere om å holde av disse dagene i uke 50 allerede nå.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.